استقبال کاربران از عکس زیر بهانه ای شد تا نظرم را در مورد این پرچم بنویسم
به تصوری خوب نگاه کنید! همه نقش های این پرچم سعی دارند چند واژه و شعار عربی را با نظمی هندسی به تصویر بکشند. عبارت و واژه ها اینها هستند:
«الله» و «لا اله الا الله»
که در وسط پرچم قرار دارد
«الله اکبر»
این عبارت(یا شعار) در مجموع 22 بار تکرار شده! که به نشانه پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن؛ 11 بار در پایین و حاشیه رنگ سبز و 11 بار دیگر بالای رنگ قرمز. این یازده ها هم نشانه همان ماه بدبختی است که یازدهمین ماه سال است.
نکته اول اینکه آیا قحطی لغت بوده در زبان فارسی که زبان رسمی ایرانیان است که از لغات عربی استفاده شده است؟ چرا باید از زبان رسمی کشورهای دیگر در پرچم ایران که زبان رسمی آن فارسی است استفاده شده باشد؟ مسخره نیست اگر روی پرچم آمریکا به فارسی شعار بنویسند؟!
نکته دوم: آیا جز این است که «ایران» هزاران سال پیش از اسلام و الله هم وجود داشته؟
نکته سوم: آیا پرچم متعلق به همه انسان های یک سرزمین نیست؟ من که اصلاً خدا را باور ندارم(چه رسد به الله را) و او که یهودی است و دیگری که بت پرست است چرا باید سمبل و نماد کشورش چیزی باشد که ربطی به او ندارد و شاید اصلاً با آن مخالف است. مثل این است که اگر یک آتئیست انقلابی را بنیان گذاری کند برود و شعارها و سمبل های آتئیسم را روی پرچم بگذارد و گوربابای آنهایی که احیاناً گاو یا خدا را می پرستند!
نکته چهارم: اصلاً چرا باید روی پرچم شعارهای ایدئولوژیک داده شود؟!
حالا آیا به من بگویید من ایرانی نیستم یا این پرچم، پرچم ایران نیست؟
پی نوشت: فراموش کردم به این نکته هم اشاره کنم که اصلاً چرا باید روی پرچم شعار نوشت؟! مگه داریم بیانیه صادر می کنیم؟ و اصلاً مگه این پرچم نماد بین المللی ما نیست؟ چه معنی داره که به فارسی یا عربی روی این پرچم شعار بنویسیم درحالی که وقتی این پرچم در سازمان ملل نصب میشه یا جلوی اوباما به احتزاز درمیاد کسی فارسی و عربی بلد نیست که بخونه! مطمئن باشید اگر بلد بودند هم کلی تعجی می کردند که چرا اینها روی پرچم شعار نوشتن!
خلاصه بهتره در پرچم فقط از نمادها استفاده بشه و نمادها هم فراایدئولوژیکی و انسانی باشند.
برچسبها: لا اله الا الله, پرچم ایران, الله اکبر, ایران, اسلام, جمهوری اسلامی

ژانویه 22, 2009 در 8:46 ب.ظ.
شیر و خورشید را دوست دارم ولی بدون شمشیر ذوالفقار
—————-
فرناز: آره موافقم، اون شمشیرم باز ایدئولوژیک هستش
ژانویه 22, 2009 در 8:56 ب.ظ.
یا اخی! انت عرب ز بیخ!
ژانویه 22, 2009 در 9:55 ب.ظ.
موافق این نظر شما نیستم. پرچم ممکن است نماینده دین اکثریت در یک جامعه باشد مثل اسراییل یا صلیب در بسیاری از کشورهای اروپایی. مثلا در بریتانیا که پرچم متشکل از چندین صلیب است ولی مسلمان و یهودی و سیک و هندو به خوبی و خوشی زندگی میکنند.
——————————-
فرناز: ببین من راجع به هیچ کشوری جز ایران حرف نزدم ها! به من هم هیچ ارتباطی نداره که آیا اونها از چه چیزهایی نماد ساختند. من یک ایرانی هستم و اون سوالاتی که مظرح شده به قوت خودش باقی هست. اشتباه 4تا کشور دیگه، اشتباه ما رو جبران نمی کنه. این استدلال مثل این می مونه که در مقابل حرف من که میگم خفاش شب یک جنایتکار بوده تو بگی خب تو آمریکا هم کسی بوده به اسم جفرسون!
مساله اینه که این کار اشتباه هستش و دلیل اینکه من و خیلی های دیگه نمی تونیم این پرچم رو دوست داشته باشیم و بهش افتخار کنیم همینه. ببینم اگه روی چرپم ایران فحش می دادن به تو می تونستی متعلق به خودت بدونی و دوستش داشته باشی؟ اون الله و الله اکبر برای ماها درست مثل فحش میمونه….چرا کسی به اون سه رنگ ایرادی نمی گیره؟! چون ایدئولوژیک نیستن و صرفاً نمادهای انسانی هستن…
ژانویه 22, 2009 در 10:14 ب.ظ.
استفاده از نمادهای مذهبی در بین ملل دیگر نیز شایع است.
آن چه در مورد پرچم زیبای کشورمان پیش آمده، این است که حکومتی ایدئولوژیک سعی در جایگزین کردن ایدئولوژی حکام خود به جای فرهنگ کهن ایران زمین است.
چنین رفتاری در حکومت های ایدئولوژیک دیگر – از جمله جمهوری های مختلف شوروی سابق – نیز رایج بوده است.
ایران سربلند،
ایرانی سرفراز،
پرچم زیبای سه رنگ شیر و خورشید نشان
همواره برافراشته باد
ژانویه 22, 2009 در 10:57 ب.ظ.
عنکبوت در وسط نمادملی ما!!
ژانویه 23, 2009 در 12:14 ق.ظ.
مهم سه رنگ اصلی پرچممونه
این نوشته ها میان و میرن
راستی وسط پرچم الله هست شما لا اله الا الله رو از کجا آوردی ؟
——————————
فرناز: یک تحقیق بکنی راجه به اون نماد می فهمی از کجار آوردم. سعی شده چیزی تو مایه های لا اله ال الله هم باشه…
ژانویه 23, 2009 در 12:35 ق.ظ.
ببین این خیلی فرق می کنه
این اشتباه نیست
پرچم نماد چیز های مختلفی هست که احتمال داره همه مردم یک کشور به اون اعتقاد نداشته باشن
پرچم از طرفی به نوع حکومت هم ربط داره، حکومت ایران یک حکومت اسلامی است و طبیعی است پرچم هم بی ارتباط به این نباشه. همچنین میزان اکثریت است که مردم اعتقاد دارن
اگه واقعا قراره به ایرانی بودن خودمون افتخار کنیم، قطعا نوع و شکل پرچم نمادی نیست، چون ایرانی و آریایی بودن فراتر از این حرفهاست و حداقل به عنوان یک آریایی باید به پرچم خودمون احترام بزاریم
—————————
فرناز: پرچم متعلق به تک تک افراد یک کشور هست. کسی حق نداره علامت یا نوشته ای در پرپم بذاره که فحش به عده ای از همون شهروندان تلقی بشه حتی اگر اقلیت باشن. این الله و الله اکبر فحش هست برای ما کفار!
ژانویه 23, 2009 در 12:39 ق.ظ.
هم شما ایرانی هستید هم این پرچم نماد ایرانه.
اولن شما می گید که این لغات عربی هستن نه فارسی به این حرف شما 3 تا ایراد میگیرم
1. قرن ما قرن دهکده ی جهانیه و محدود کردن زبان و فرهنگ یعنی عقب موندن از دنیا و پیشرفت.
2. این لغات عربی نیستن این لغات اسلامی هستن همون دینی که دین اول کشور ایرانه و در مقابل هر 1 نفر مخالف 1000 نفر موافق داره. و هر دینی زبان رسمی خودش رو داره که این لغات جزو زبان رسمی دین اسلامه نه زبان عربی.
3.مثلا همین خطی که شما باهاش مینویسی میتونی بگی این خط ایرانه؟ خیر چون ما این خط مخلوطی از عربی و پهلویه و این خطوط برگرفته از خطوط عبری و سانسکریته. پس چرا ما داریم ازش استفاده میکنیم؟ اگه با تئوریه شما بهش نگاه کنیم خیلی مسخرست.
در ضمن شما میگید مگه فارسی خودمون کم لغت داشته؟ اگه فارسی رو هم ریشه یابی کنی همون بلایی سرش میاد که سر خط فارسی اومد یعنی میرسی به زبان های دیگه ای که فارسی ما از ترکیب اونها بدست اومده.
شما می گید پرچم باید نشانه ی همه ی انسان های یک سرزمین باشه درسته همه ی انسان های سرزمین ما به خدا اعتقاد دارن و الله اسم خداست. حالا اگه شما و عده ی دیگه ای بهش اعتقاد ندارید بگید که نشانه ی مخصوص شما چیه؟
منتظر پاسختون هستم
————-
فرناز:
1- پرچم یک نماد ملی هست نه بین المللی! یعنی باید از نمادهای ملی در اون استفاده بشه و قطعاً خیلی مهمه که زبان رسمی کشورهای دیگه جایگزین زبان رسمی خودمون نشه.
2- تو کامنت های قبل هم نوشتم که پرچم متعلق به تک تک افراد یک جامعه هست و خیلی مسخره است اگر اون پرچم به کسی توهین بشه. برای ما که از الله بیزاریم وجود الله روی پرچم یک توهیم هستش. ضمناً اکثریت هرگز حق ندارن «دیکتاتوری اکثریت» تشکیل بدن یعنی هیچ اکثریتی حق زیر پا گذاشتن مبانی حقوق بشر رو نداره مثلاً حتی با رای اکثریت نمیشه بت پرستی رو ممنوع کرد چون آزادی در انتخاب دین جرو حقوق بشر هستش. همینطور در مورد پرچم کسی حق نداره اعتقاد خودشو حتی اگه اکثریت باشه تحمیل کنه چون تحمیل عقاید در تضاد با حقوق بشر هستش و…
3- این مورد دیگه خیلی مسخره بود و جای جواب دادن نداره. خودت فکر کن چقدر مضحکه که مثلاً عربستان بیاد و به زبان فارسی رو پرچمش بنویسه.
درکل در این پرچم اسلام در نظر گرفته شده که نباید می شد چون عقیده است و ممکن است عقاید بعضی ها مخالفش باشه ولی مهم اینه هیچ اثری از ایران(و نمادهای ملی) که هزاران سال قبل از اسلام وجود داشته نیست
ژانویه 23, 2009 در 1:17 ق.ظ.
این پرچم «جمهوری اسلامی ایران» است و نه « ایران» خالی! I.R.IRAN نه IRAN چیزی که در رفراندوم اول انقلاب بیش از 98 درصد مردم به آن رأی دادند.
پس عقاید این نظام هم می تواند در پرچم آن نقش ببندد. شما اگر نمی پسندی می توانی ملّیت خود را عوض کنی!
——————
فرناز: نه شرمنده! من ایرانیم و به جای اینکه ملیت خودمو عوض کنم تلاش می کنم تا روزی پرچم کشورم رو عوض کنم
ژانویه 23, 2009 در 1:38 ق.ظ.
به نظر من موضویی که مطرح شده خیلی مسخره و بچه گانست , پرچم بر اساس اعتقادات اکثریت مردمه , مسلما نمی شده به خاطر شما یه نفر یا سه چهار میلیون زرتشت و مسیحی و جهود و لا دین یه پرچم جایگزین بذارن.
در کل انقدر موضوع تو مملکت هست که یه نفر مثل شما که دوست داره سیاسی بنویسه بره سراغ اون موضوعات , پرچم سورژه خوبی واسه گیر دادن نبود.
امیدوارم از نظرات شخصیه من دلگیر نشین , یا علی مدد .
——————–
فرناز: پرچم نماد ملی هست و باید در اون از نمادهای ملی استفاده بشه. نماد ملی هم ربطی به زرتشتی بودن و غیره نداره. اتفاقاً پرچم اصلاً نباید سمت و سوی ایدئولوژیک داشته باشه. چه زرتشتی چه یهودی و…باید از نمادهای ملی که برای تک تک افراد جامعه ارزشمند هستند استفاده بشه. مثلاً اشاره به تمدن ایران باستان مطمئنن کسی رو ناراحت نمی کنه چه طرف یهودی باشه چه مسلمون و…چون این نمادها ملی هستند و برای همه ارزشمند
ژانویه 23, 2009 در 1:45 ق.ظ.
شما درست میگین اما مسئله از پایه مشکل داره واون هم دین دروغین وخیال پرداز ودوروی شیعه و اسلام است ،ما باید ابتدا این لباس کثیف رو در بیاریم بعد همه چی خودش درست میشه
ژانویه 23, 2009 در 1:45 ق.ظ.
http://i41.tinypic.com/24w80gh.jpg
ژانویه 23, 2009 در 2:58 ق.ظ.
چه اسمي بهتر از اسم الله(سبحانه و تعالي) , چرا مردم بايد به حرف انسانهايي مثل شما كه به خالق هستي اعتقادي ندارند و زندگيشون بر اساس پوچي و بي هدفي بنا شده گوش بدهند , و فقط دل خوش افتخاراتي كه كورش و داريوش 5000 سال پيش كسب كرده ا هستي و اينكه حرف از مليت ميزني مگه خداي عالم متعلق به ملت عرب يا عجمه كه شما ميگيد بايد از نماد ملي استفاده بشه, و باز هم گفتيد كه مگه قحطي لغت داريم كه از لغت عربي استفاده شده , حتما به جاي الله اگر مينوشتند خدا باز هم اشكال ميگرفتيد و ميگفتيد من كه خدا رو قبول ندارم چرا اين كلمه را نوشتيد .. مشكل شما بي ديني الانم انقدر بي هدف و گيچ هسي و به اين پرچم گير داديد.
ژانویه 23, 2009 در 4:36 ق.ظ.
از اونجایی که از گزینه یا استفاده شده است و سازمان ملل هم این پرچم را به عنوان پرچم ایران به رسمیت میشناسد پس این پرچم ایران است در نتیجه نتیجه میگیریم که شما ایرانی نیستی
ژانویه 23, 2009 در 4:37 ق.ظ.
good enough
ژانویه 23, 2009 در 7:30 ق.ظ.
سی ساله همه مون مشنگ رنگ و پرچم و خلیج فارس و ایران و آریایی و تاریخ 2500 ساله به فنا رفته و ابن سینا و زکریای رازی و یه عالمه مزخرف دیگه ایم. یه مشت مفتخور نشستن زیر و روی مملکت رو می چاپن اونوقت ما مچل یه مشت دری وری ایم. کی میخوایم تمومش کنیم دیگه؟ الان کجای دنیاییم؟ چقدر بشینیم حرفهای صد من یه غاز بزنیم و به تاریخی بنازیم که خودمون که هیچی، پدرجد پدرمون هم ندیدتش. من ایرانی ام. چی دارم که بهش افتخار کنم؟ بهم چی یاد دادن؟ دروغ؟ دزدی؟ ریا؟ حرف مفت؟ واقعاً مشکل من پرچم کشورمه؟ از اون تاریخ بلند و پر آوازه چی بهم رسیده؟ کجای دنیا من رو با کورش و داریوش و تخت جمشید میشناسن؟ چند جای دنیا وقتی بهشون میگم ایرانی هستم فرقش رو با صحرای عربستان می دونن؟ اسم سه تا دانشمند معاصر ایرانی رو میتونم بگم؟ اینایی هم که یه کاره ای شدن و اسمشون گوش همه رو پر کرده همه موفقیتشون خارج از ایرانه. تو مملکت من هیچ کی به هیچ جا نمیرسه! توی ایران جز سیاهی و فقر و بدبختی هیچ چی نیست! گیرم پرچمم از طلا بود، سر تا پای لجن گرفته ام رو با چی بپوشونم؟ منم نواده کورش کبیر؟ منم وارث 2500 سال تاریخ پر افتخار؟ منم فرزند رستمها و آرشها و گردآفریدها؟! من هیچ چی از اونا بهم ارث نرسیده، همین بهتر که پرچم کشورم هم هیچی از اونها به یادگار نداشته باشه.
————————————
فرناز: تو اگه منو می شناختی می دونستی که چقدر تنفر دارم از مرده پرستی ما ایرانی ها. چه برای کوروش و داریوش باشه چه برای محمد و علی. اما حرف اینه که پرچم نماد ملی هستش نه نماد ایدئولوژیک و مثلاً منی که الان ایران نیستم و با ایرانی ها هم جز روی وب ارتباط ندارم اما در عین حال هویت ایرانی دارم باید احساس کنم این پرچم به منم تعلق داره. قطعاً با اون الله اکبر ها چنین حسی بهم دست نمیده اما باید از سمبل های ملی(ونه لزوماً باستانی) استفاده بشه. اصلاً شاید همون 3 رنگ کفایت می کرد چرا باید واسه تحمیل عقاید حتی توی پرچم زور بزنیم؟
ژانویه 23, 2009 در 7:31 ق.ظ.
http://sare2008.com/other/flag.htm
من خیلی وقت پیش جواب سئوالم را گرفتم. نقش شیر نه قرن در پرچم ایران بوده. اما جالب اینکه اصلا پرچم شیر و خورشید را شاه نیاورده بلکه مجلس مشروطه با در نظر گرفتن تمام ویژگی های ایران آن را طراحی و تصویب کرده. از جمله آیت الله مدرس جزو کسانی بوده که برای طرح پرچم نظر داده.
به لینک بالا مراجعه کنید تا ببینید چقدر پرچم با معنی بوده . منهم پرچم فعلی را دوست ندارم. نه به خاطر اینکه مذهبی است. بلکه به این خاطر که لزومی نداشت با تغییر حکومت ، ریشه های تاریخی ما هم قطع شود.
ژانویه 23, 2009 در 9:15 ق.ظ.
خب پیشنهاد خودتون چیه؟
همیشه انسان ها از زمین و زمان گلایه می کنند و این در حالی است که هیچ پیشنهادی ارایه نمی کنند…
یعنی فکر می کنید که میشه برای طراحی یک پرچم نظر ده ها میلیون انسان با عقاید و نظرات مختلف را اعمال کرد؟
—————————————
فرناز: نه عزیز من! اصلاً پرچم جای عقاید نیست که حالا سعی کنیم عقاید تعداد بیشتری رو روش بذاریم! نمادهای ملی و انسانی باید باشه روی پرچم و مثلاً چرا کسی به اون سه رنگ گیر نمیده؟ چون نه به طاغوت ربط داشته نه به اسلام نه به….اعتقادی نیست و فقط سمبولیک هست
ژانویه 23, 2009 در 10:09 ق.ظ.
شدیداً با پستی که زدی مخالفم … بعضی از رفقا جوابهای خوبی دادن، من به جوابهای اونا بسنده می کنم … فقط نکته ای که به ذهنم رسید این بود که از اون جمله ی «این یازده ها هم نشانه همان ماه بدبختی است که یازدهمین ماه سال است.» می شد حدس زد مشکل شما چیه ؟!؟! یه خواهش دارم اسلام رو از این انقلاب جدا کن بعد بشین ببین عجب پرچم قشنگی داریم …
————————–
فرناز: عجب!
ژانویه 23, 2009 در 11:12 ق.ظ.
آرش حرفش بنده رو به نکته ای رسوند که این همه مدت متوجه نشده بودم، شمشیر در شیر و خورشید دولبه بوده پس. من در کل فکر می کنم ایدئولوژیک بودن پرچم خوبه اما باید مورد پسند همه افراد کشور باشه و حتی ایجاد علاقه کنه برای انسان های کشور های دیگه، پس نمیشه گفت ایدئولوژیک بودن بده، موافقید با حرفم؟
به امید پرچم واحد کل جهان، هرچند سازمان ملل امروز پرچم خوبی داره اما سازمان مللی محبوب و فراگیر تر و پرچمش هم یک مقدار زیبا تر (پرچمش زیاد چنگی به دل نمیزنه، البته لطفا برداشت توهین آمیز نکنید از این صحبت)
————————————
فرناز: نه من همچنان معتقدم که نباید از نمادهای ایدئولوژیک روی پرچم استفاده بشه. چون اگه حتی یک نفر با اون ایدئولوژی مشکل داشته باشه یا با اون نماد حقش ضایع شده چون پرچم کشور باید متعلق به اون هم باشه. بابا اینهمه نماد انسانی فراایدئولوژیکی داریم مثل نمادهای صلح چرا باید حتماً از چیزی استفاده کنیم که باعث رنجش یک عده بشه. الان مطابق آمار محرمانه صدا و سیمای خود جمهوری اسلامی 30% مردم دین رو کنار گذاشتن و پیش بینی میشه تا سال 2012 بیش از 50% مردم ایران بی دین بشن. آیا در اون حالت مثلاً خوبه که نمادهای آتئیسم بذاریم روی پرچم و چهار تا شعار انگلیسی بنویسیم زیرش؟! خب معلومه که نه چون اگه حتی فقط یک دین دار یا بت پرست وجود داشته باشه باز پرچم باید مال اون هم باشه و از طرفی لغت قحط نیست توی فارسی که انگلیسی بنویسیم….
ژانویه 23, 2009 در 12:26 ب.ظ.
شما به قسمت اول عرض بنده توجه نفرمودید. اگر چه تکراری می شود. ولی دوباره می گویم:
این پرچم «جمهوری اسلامی ایران» است و نه « ایران» خالی! I.R.IRAN نه IRAN چیزی که در رفراندوم اول انقلاب بیش از 98 درصد مردم به آن رأی دادند. پس عقاید این نظام هم می تواند در پرچم آن نقش ببندد.
—————————-
فرناز: دقت کردم ولی حالا آیا این پرچم به من هم تعلق داره؟ من یک ایرانی هستم اما هیچ نسبتی با جمهوری اسلامی ندارم….دقت کنید عباراتی که روی پرچم هست فحش محسوب میشه برای من.
ژانویه 23, 2009 در 1:45 ب.ظ.
شما نوشتید:
نکته سوم: آیا پرچم متعلق به همه انسان های یک سرزمین نیست؟ من که اصلاً خدا را باور ندارم(چه رسد به الله را) و او که یهودی است و دیگری که بت پرست است چرا باید سمبل و نماد کشورش چیزی باشد که ربطی به او ندارد و شاید اصلاً با آن مخالف است.
که من هم با این استدلال شما در کل موافقم اما این در بعضی از کشورهای دیگه هم رسم است که وسط پرچم نمادی که مرتبط با دین اکثریت مردم باشد گذاشته شود، مثل پرچم اسراییل که وسطش ستاره داوود که سمبل دین یهود است قرار دارد.
ولی داداش! خانه از پایبند خراب است! تو انتظار داری که تو حکومت آخوندی پرچم ایران شیر و خورشید باشه؟ ایران توسط آخوندها اشغال شده اونا هم پرچم خودشون رو کشیدن بالا! تا این نکبتا از اینجا گورشون رو گم نکنن همینه که میبینی و اگر بدتر نشه بهتر نمیشه!
—————————————
فرناز: جواب به اینکه چهارتا کشور دیگه هم چنین کاری رو کردن زیر یک کامنت دیگه دادم
ژانویه 23, 2009 در 1:52 ب.ظ.
تارنما میگه:
این پرچم «جمهوری اسلامی ایران» است و نه « ایران» خالی! I.R.IRAN نه IRAN چیزی که در رفراندوم اول انقلاب بیش از 98 درصد مردم به آن رأی دادند. پس عقاید این نظام هم می تواند در پرچم آن نقش ببندد.
مردم فریب خوردن! ثانیا سوال این بود که جمهوری اسلامی آری یا نه. اما توضیح داده نشده بود که منظور ازش چیه. خمینی گفته بود که به همه از جمله کمونیستها اجازه فعالیت میده و آب و برق مجانی به مردم میده. مردم فکر میکردن جمهوری اسلامی اینه. که نه تنها این نبود بلکه هزار بار معکوسش بود. به دخترای باکره تو زندونا حزب و اللهی ها و پاسدارهای کثافت تجاوز کردن بعد کشتنشون. مردم رو تو سینما زنده زنده سوزوندن و … پس مردم فریب خوردن و این پرچم نه تنها مال ۹۹ در صد مردم نیست بلکه ما ۵ درصدشون هم نیست. حتی در بین خانواده شهدا صدها هزار انسان شریف وجود دارن که از جمهوری اسلامی متنفرن. حتی اینا به دختر خودی های خودشون هم رحم نمیکنن و امثالی مثل زهرا کاضمی رو تو زندان بهش تجاوز کردن و کشتن و میشه گفت حتی بین پاسدارها هم هستن کسایی که ازشون متنفرن. پس خفه شو برو کون رهبرتو بلیس مردیکه دیوس بی شرف حرومزاده.
ژانویه 23, 2009 در 8:39 ب.ظ.
سوال جالبیه. به نظرم دلیلش کاملا سیاسیه یعنی از مفهوم عرفانی و مذهبی «الله» سو استفاده کردن و اون رو بازیچه قرار دادن برای اینکه بگن مثلا تمام اهداف حکوت ایران معنوی و مذهبیه. در حالی که من خودم بارها و بارها شاهد خشونت طلبی و اهداف غیر انسانی جمهوری اسلامی بودم.
اصلا به نظرم تغییر نام کشور ایران به جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه یک نوع فریب و سواستفاده بوده و به اعتبار ایران ضربه زده، بلکه وجهه اسلام و مفهوم الله رو هم کاملا منفور و بی اعتبار کرده.
ژانویه 24, 2009 در 12:18 ق.ظ.
یک سوال ،اگه خواستی جواب بده!
چرا حساب کاربری شما بسته شده بود
اشتباهی بوده؟
این کاربری جدید چطور ؟هردو خودتونید دیگه؟!
farnaazzzz
farnazzzz
————————————-
فرناز: اولی رو هیچ کس نفهمید چرا و فقط اعلام کردن هیچ تقلبی هم اتفاق نیافتاده و دومی هم بله خودمم.(اولی و دومی منظور قدیم و جدید هستش نه ترتیب شما)
ژانویه 24, 2009 در 3:46 ق.ظ.
[...] من ایرانی نیستم یا این پرچم ایران نیست؟! استقبال کاربران از عکس زیر بهانه ای شد تا نظرم را در مورد این پرچم [...] [...]
ژانویه 24, 2009 در 7:24 ق.ظ.
فرناز من نماد های فرا ایدئولوژیک رو هم جز نماد های ایدئولوژیک حساب کرده بودم و نمادهای انسانی نمادهای خیلی خوبی هستند. حرفات جالب بود تا حالا فکرم اینطوری نبود، مرسی (زیاد در این مورد نمی دونستم متاسفانه)
ژانویه 24, 2009 در 8:18 ق.ظ.
اگر دردم يكي بودي چه بودي! واسه كسايي كه خدا رو قبول ندارن نه تنها توي ايران بلكه هيچ جاي دنيا جايي نيست. بقيه ي دنيا فقط شعار مي دن. جامعه شون به همين گهيه!
ژانویه 24, 2009 در 11:37 ق.ظ.
این چیزی که گفتید فقط نظر شخصی خودتون – و به خاطر عدم مطالعه و آگاهی – هستش. وگرنه بیشنهاد می کنم که در مورد پرچم های سایر کشورهای جهان و علت طراحی آن ها تحقیق و بررسی کنید.
مثلا ما حروفی که نشان دهنده ی هویت مذهبی مردم (و عامه ی ملت است) را در پرچم های کشورهای همسایه نیز می بینیم.
همچنین در پرچم اسرائیل نماد ستاره ی داوود و نیز دو نوار آبی رنگ به نشانه ی رودهای نیل و فرات. ( که این ها فلسفه ی اعتقادی و وجودی اسرائیل است)
و این مربوط به نظرات و عقاید عامه ی مردم یک کشور است که اکثریت آن ها چه اعتقاد و نظری داشته باشند.
ضمنا با خواندن کامنت های گذاشته شده، و همچنین پاسخ هایی که داده اید، متوجه عقاید شما شدم و این که دوست ندارید به عقاید خیلیها (از جمله تارنما) احترام بذارید.
و از این بابت هم خوشحالم و هم ناراحت.
ژانویه 24, 2009 در 11:39 ق.ظ.
راستی! اصلا می دانید که فلسفه ی وجود شیری که شمشیر به دست دارد در پرچم ایران (قبل از انقلاب سال 57) نشانه ی چیست؟
اگر با همین عقاید شما بخواهیم به تفسیر آن بپردازیم، باید گفت که به آن هم انتقادات تندی وارد است.
ژانویه 24, 2009 در 11:55 ق.ظ.
من برخلاف شما به دین اسلام معتقدم و از نظر من هم نباید پرچم حاوی اسم و آرم دینی باشه تا هم افرادی مثل شمارو ناراحت کنه و هم باعث توهین به دین مردم بشه. اون مجتهدی که معتقده نباید کلمات الهی زیر دست وپا بیفتد باید آنقدر شعور داشت که می فهمید وقتی کلمه الله را روی پرچم ثبت کنه کسانی از اون پرچم بجای دستمال و کهنه و… استفاده می کنن و این بی حرمتی نه توسط غیر معتقدان بلکه توسط آقایون مجتهد به دین میشه. اما در جوامع حقوق بشری دمکراسی یعنی حکومت اکثریت بر اقلیت . درسته که اقلیت اسیر اکثریت نیستند ولی تابع تصمیم اونان. عیب مهم دمکراسی در جهان بویژه جهان سوم همینه. اما شما اگر ایران را قبول دارید باید با همه خوبی و بدی تاریخ و فرهنگش قبول کنید ایران جعبه میوه نیست که دست چینش بکنید بلکه وقتی از خط و لغت عربی برای نوشتن استفاده می کنین و با اقوام مختلف عرب و تورک و کورد و بلوچ و… در یک جامعه همزیستی می کنین وتاریخ مشترک با کشورهای همسایه دارین مجبورین که برخی مسائل رو تحمل کنین مگر اینکه از همین حالا اعلام کنین که شما ایرانی معتقد به 1400 سال قبل هستید و از این ببعد با خط میخی و به زبان پهلوی بنویسید و لباس دوره ساسانی تن کنیدو… مثل برخی ازاین خرمقدسهای مذهبی که مثلا خیلی از پیشرفتهای علمی رو نجس می دونن و حاضر نیستن از اونا استفاده کنن.
——————————————-
فرناز: اول بگم که خیلی خوبه به جایی برسیم که بتونیم هرکدوم از اما اعتقادات شخصی خودمون رو داشته باشیم و اون اعتقادات رو در جامعه با سایرین تحمیل نکنیم. خوبه که توی معتقد به اسلام هم موافقی که نباید یک ایدئولوژی تحمیل بشه به همه. اما در مورد کلمات و شعارها این توضیحات رو بهت میدم:
1- این کلمات و عبارات فارسی نیستن. من نمی خوام بگم که چون من قبولشون ندارم فارسی نیستن بلکه برای الله ما واژه هایی مثل خدا و پروردگار داریم. الله اکبر اینقدر عربی هست که هنوز کمتر کسی معنی واقعیشو می دونه و شاید فقط توسط عده ای بکار میره. لااله الا الله که کلاً عربی هستو هیچ اشکالی نداره ما معادل فارسیشو حتی توی زندگی بکار ببریم. نماز که نمی خونیم! (حالا بماند توی نماز هم خیلی ها اعتقاد دارن اگه به زبون فارسی خونده بشه چون قابل فهم تر هست حس عمیق تری ایجاد می کنه). یعنی اینکه این کلمات توی فارسی شماخته شده هستند نباید تصور بشه ای لغات فارسی هستند. همونطور که الله در زبان انگلیسی هم شناخته شده هست ولی قطعاً این واژه یک واژه عربی هست که پشتوانه تاریخی خودشو در تاریخ عرب داره.
2- یک مساله مهم دیگه که یادم رفت بنویسم توی متن اینه که اصلاً چرا باید روی پرچم، شعار بنویسیم؟! مگه داریم بیانیه صادر می کنیم؟! توی همه کشورهای دنیا هم فقط ما و افغانستان چنین کاری رو کردیم و اگه به فلسفه اش فکر کنی می بینی واقعاً کار خنده داری هستش. چون پرچم ما مثلاً جلوی اوباما به احتزاز درمیاد و اون که عربی یا فارسی بلد نیست که بخونه و تازه چه خوب که بلد نیست وگرنه کف میکرد احتمالاً که اینا چرا شعار نوشتن روی پرچم. خلاصه پرچم نماد ما در دنیای جهانی هستش. برای همین بهتره اصلاً چیزی ننویسیم روش که کسی جز خودمون نتونه بخونه، بهتره نمادها فراایدئولوژیک باشن که همه آدمهای اون سرزمین دوستش داشته باشن و بهش عشق بورزن و ….
این حکومت ها میان و میرن، اینم آخرین حکومت نیست قطعاً ولی چیزی که همیشه هست ایـــــرانــــه! پس پرچم رو نباید گره زد با یک حکومت و پرچم شاید تنها چیزی هست که برای همه مردم یک کشور با هرعقیده و سلیقه و در همه زمان ها «مقدس» محسوب میشه. اما این چه پرچمی هست که من نمی تونم هیج عشقی بهش داشته باشم….
ژانویه 24, 2009 در 7:45 ب.ظ.
اگه این مطالب بی محتوا رو می خونم برای این نیست که بی کارم برای اینه که بدونم چه افرادی با چه تفکراتی توی کشور وجود دارن! کاش اونقدر مطالعه داشتم که بتونم جواب خوبی بهت بدم ! در واقع این مطلب بیشتر از اینکه منو به خاطر بی احترامی به اسلام ناراحت کنه به خاطر ناتوانی من در جواب دادن به شما ناراحت کرده! اما یه چیزو بدون ، ما با شعارهامون زنده ایم چه خدایی باشه چه غیر خدایی اینم شعاریه که اکثر مردم ایران به اون زنده ان پس من به وجودش حق می دم!
ژانویه 25, 2009 در 6:56 ق.ظ.
با سلام مجدد
میشه لطفا برای من یک دعوت نامه بالاترین بفرستید؟ ایمیلم هست: ferdowsi2500@hotmail.com
با سپاس
———————————-
فرناز: من با این آی دی جدید نمی تونم دعوت نامه بفرستم. اما برید توی فرندفید؛ اتاقهایی هست برای اینکار
ژانویه 25, 2009 در 5:16 ب.ظ.
کسی رو نمیشناسی که بتونه برام دعوت نامه بفرسته؟ تو فرندفید عضو نیستم نمیخوام فقط برای اینکار عضوش بشم.
با تشکر.
ژانویه 26, 2009 در 12:49 ق.ظ.
من هم مثل خودت و مثل همه اونهای دیگه حاضر نیستم حرف دیگرون رو قبول کنم و فقط فکر میکنم خودم بهتر فکر میکنم.
اما برتری من به تو اینه که با حرفهام احساسات یه دسته از خوانندگانم رو جریحهدار نمیکنم. به اونهای دیگه چه که من چه عقیدهای دارم اما وقتی اعلام این عقیده یه عده رو غمگین میکنه خوب اینکارو نمیکنم.
لطفا به من نگو اینجا چاردیواریه و اختیاری دلم میخواد به هرکی که خواستم توهین کنم. مخصوصا اگه اون مورد توهین مقدسات یه مجموعه باشه.
واقعیتش اینه که وبلاگ مثل چاردیواری نیست چون همه آزادن که خواسته یا ناخواسته از توش عبور کنن. وبلاگ مثل یه پارک عمومی میمونه که جمعیت زیادی آزادن بیان توش و برن بیرون.
در نتیجه قوانین خاصی باید توش حاکم باشه تا مردم توش احساس راحتی کنن. یکیش اینه که به عقاید دیگران توش احترام گذاشته بشه.
تو به زبون خیلی خوب اینو میگی اما در عمل به من و خیلی همعقیدههای من توهین مستقیم میکنی.
لطفا اگه نخواستی این رو پاک کن. جواب هم لازم ندارم. مطمئنم که برنخواهم گشت. فقط خودمو خالی کردم یه کم.
———————————–
فرناز: می دونی من هنوز نمی تونم باور کنم که شماها واقعاً کور هستید!
اینکه تو از جایی رد بشی و هزار تا دری وری از اسلام به در و دیوارش کوبیده باشه حساس نمیشی اما اگه کسی به همون خزعبلات گیر بده فکر می کنید توهین شده! واقعاً نمی تونم باور کنم اینقدر کور هستید که عقاید یک شخص یا گروه دیگه رو توهین نمی دونید و عقاید یک شخص و گروه دیگه رو توهین می دونید….
به همون نسبتی که ممکنه آیات شیطان برای تو مشمئز کننده باشه، دیدن مزخرفات مربوط به دین و پیغمبر برای من مشمئز کننده است. فقط فرق من اینه که یک ایدئولوژی دیگه جایگزین نمی کنم و فقط خودمو سانسور نمی کنم و نفرت خودمو از این چیزا بیان می کنم. اگه نصب ایدوئولوژی توی پارک(به قول خودت) ممنوع نیست(که باید باشه) توهین به انتقاد و حتی نفرت از اون هم نباید ممنوع باشه.
راه جلوگیری از چیزی که بهش می گی توهین خفه کردن دیگران نیست، راهش اینه که ایدئولوژی رو از وسط پارک و خیابون جمع کنید…
ژانویه 26, 2009 در 4:00 ق.ظ.
عزيز دل برادر، از کدام ايران حرف میزنی؟
از همان ايران که ۴۶٪ ترک دارد، ۳۳٪ فارسیزبان دارد، ۶٪ عرب، ۵٪ کرد دارد، ۴٪ بلوچ دارد، ۳٪ لر دارد، و بقيهاش هم ارمنی و ترکمن و شمالیزبان هستند؟؟
هان، از همين ايران حرف میزنی؟
وقتی زبان رسمیی اکثريت مردم (ترکها) ناديده گرفتهشده، خوب طبيعيست که اين بلا سر فارسی هم بيايد!
——————————-
فرناز: همه ملت ها متشکل از اقوام و مذاهب مختلف هستند اما این دلیل نمیشه که نمادهای ملی و انسانی مشترک بین این آدمها وجود نداشته باشه. نمادهای انسانی که کلاً بین انسانها مشترک هست و نمادهای ملی هم به قوم یا فرقه خاصی مربوط نمیشه(ونباید بشه).
ژانویه 28, 2009 در 12:10 ق.ظ.
اولن که همهء ‹ملتها› نه، همهء ‹ملتهای مربوط به يک کشور سياسی.›
دومن، وقتی میگويی نماد مشترک، بايد روی کلمهی ‹مشترک› کاملن بیطرفانه قضاوت کنی: يعنی بايد ببينی که چه چيزی باعث شده که فارسی، زبان مشترک مردم در کشور ايران شود!؟
۷۴ سال پيش، وقتی رضاخان به سازمان ملل پيشنهاد داد و نام اين مرز خاص را از ‹پرشيا،› به کشور ‹ايران› تغيير داد و همان جا هم زبان قاطبه مردم را ‹فارسی› ثبت کرد، کسی جرئت نداشت اعتراض کند با اين که زبان مادری اکثريت فارسی نبود.
حالا خوب فکر کن و ببين چه بود که اين اتحاد را به وجود آورد؟
روشن است که دين بود و بالاخص مذهب تشيع.
کار ندارم به خوبی يا بدیاش – اما چيزی که گفتی مشترک است بين ملت رنگارنگ ايران، و آنها از طريق زبان به هم وصل کرده، خود زبان نيست: مذهب است!
در کامنت قبلم هم نکته را نگرفتی جانم.
اگر دو باره بخوانی، میبينی که گفتم: آن زبانی که روی پرچم میبينی زبان ۶٪ مردم است: اگر بنا باشد به اکثريت (يعنی دموکراسی) اول ترکها محقند، بعد فارسیزبانها (قضيه، داستان ‹تا ۳ نشه، بازی نشه’س).
تازه از تمام اينها که بگذری، در جائی مثل ايران چی سر جایاش است که اين دومیاش باشد!
ژانویه 28, 2009 در 11:21 ق.ظ.
من نمی خوام راجع به اسلام حقیقی و مشابهاتش حرف بزنم چون تواین سالها بسکه هرکسی مدعی تصاحب نوع ناب اسلام!!! شده که دیگه موضوع لوث شده و چندش آور اما در همه هیچ کشوری بدون ایدئولوژی نیست و همه کشورها با پرچمشون بنوعی آنرا توضیح میدن البته تو قسمت قبلی گفتم که با ذکر نام الله با هر زبانی روی پرچم موافق نیستم اما چون تو پاسخ شما به نوع زبان اشاره شده بود عرض کنم که فرقی نمی کرد که بجای الله اکبر بنویسند خدا بزرگترین است چون بهرحال بی خدایان معترض بودند اما تا حالا من نشنیدم توی امریکا کسی به وجود چنین اشاره ای بروی دلار معترض باشد(پشت دلار) و اوباما هم ازاینکه روی پولشون شعار مذهبی نوشتن کف نکرده! در مجموع با وجودیکه موافق نوشتن شعار و کلمات مذهبی روی پرچم نیستم ولی فکر می کنم مسیر دیدت نسبت به موضوع صحیح و کلی نیست.کسی که علت وجودی حیات و کائنات و ارتباط با خدا و دین را نمی تونه بدون حب و بغض بررسی کنه و معنویت را با متراژاقتصادی می سنجد به نظر من برخورد مناسبی و تحلیل مطمئنی از موضوع نخواهد داشت حال چه این شخص مجتهد و مفتی و کاردینال باشه چه ماتریالیست و لائیک و مارکسیست و… باشه . امیدوارم به هر موضوعی بنیان اندیشانه توجه کنیم و صرف خوشم میاد یا نمیاد مبنای نظر ما نباشه.برای یافتن حقیقت فقط و فقط باید به بنیان اندیشید.درواقع همانطوریکه در حیات بشری الان هراتفاقی را با DNA بررسی می کنن در علوم نظری هم بنیان موضوع مهمترین است.
بقول شاعر: اصل بد نیکو نگردد – چونکه DNA بد است!!
ژانویه 28, 2009 در 12:54 ب.ظ.
اولا که چرا از مغز معیوبتون آمارهای غلط میدید بیرون؟ اون از اون ازغندی مادر به خطاتون که میگه 40 در صد بچه های آمریکا بی پدر و مادرن، اون از احمدی نژاد مریض و الحالتون که 24 ساعته در حال دروغ گویی اینم از شما تخم و ترکه این آقایان که دست کمی از خودشون ندارن…
55 درصد ایرانی ها فارسن، 24 درصدر آذری، 8 در صدر گیلکی و مازندرانی، 7 در صد کرد و … برای اینکه یک کم روشن شی بیا این رو ببین: http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Iran
من خودم فارس نیستم. امیدوارم که یک روزی بتونم بدون اسم مستعار بنویسم. اما تنها چیزی که ایران و هویت ایرانی رو زنده نگه داشت فردوسی و شاهنامه فارسی بود. با اینکه زبان فارسی زبان مادری من نیست، اما زبان ملی منه و برام در حد مقدساتم اهمیت داره. اگه فردوسی و بعد از اون سعدی و نظامی و … نداشتیم الان مثل مصری ها عرب شده بودیم.
دین شیعه است که ایران رو داره به ورطه نابودی میکشه. اگر افغانی ها دارن زیر سایه مذهب سنی طالبانی نابود میشن، ایرانی ها دارن قربانی مذهب شیعه رافضی میشن.
تنها چیزی که مهمه عرق ملی داشتنه. چه آذری هستی، چه بلوچ، چه کرد چه لر اگه به وطنت ایران و زبان ملی وطنت فارسی تعصب نداری تو ایرانی نیستی و بهتره که ملیت خودت رو عوض کنی…
مرگ بر اسلام تازی. مرگ بر اسلام آخوندی. زنده باد ایران. به امید رهایی از یوغ تازیانی.
————————-
فرناز: پان ترک ها به لحاظ جمعیتی اصلاً قابل ملاحضه نیستند اما سر و صدای زیادی دارن، خودتو برای اینها ناراحت نکن
ژانویه 28, 2009 در 11:43 ب.ظ.
Salaam sharmadeh ke fonte faarsi nadaaram,
Baayad begam ke maa dokhtaraaye iroon say konim az in jafangiyaat kamtar benvisim ke aaghaayoon vaslehaaye kam fahmi o … behemoon nazanan. Age ye kam etelaa midaashti darbaareye parcham intoor nemineveshti. Amma chizi ke dalil shod man injaa comment bezaaram in nist ke bikaaram o in cherto pert haa ro mikhoonam, na ine ke begam ke khaanoomaa vaghti be har tartibi ham zamaanesho peydaa mikonan ham emkaanaatesho ke biyaan o blog tashkil bedan behtare be asaayele jeddi tar bepardaazan. In hame moshkelaat to keshvare, haalaa motaaleaat nadaari ya orzasho nadaari aghalan az mod benvis az aarayesh kardan laazem nist ke …sher begi.
Darzemn ba ehteraame vijeyi ke vaseye turk zabaanhaye keshvar daarm mikhaam begam ke aamaraatoon ro az kojaa avordid . migan doroogh e por asar mogheyi ye ke aamaar bedi. vali azize khaahar to ham behater be jaaye in ta-assob baazihaat ye kam be aayandeye iran fekr koni . migi irani nisti , gomsho boro Turkey zendegi kon bebin oonja che raftaari baahaat mikonan.
Girim ba to raftaare khoob konan khob mage sharaayete Kurd haa tuye turkey behtar az sharaayete turk haa tooye iraane
Kholaase inke zende baad Iraan baa hameye Turk o Kord o Lor …
Farnaaz khanome naz nazi shomaa ham behtare bedooni ke in ta-assobaat maale gharne 18 milaadiye, albate hagh daari nadooi , vaghti ke aasaare bozorge jahaan baa ta-khire chand ghar be daste maa mirese(ke motmaennam oonaa ro ham nakhoondi)
in mishe ke taaze vatankhaahit gol mikone.
Elnaaz
ژانویه 29, 2009 در 9:00 ق.ظ.
ويکیپديا؟؟؟
شما گفتی و ملت باور کردن!
اين منبع موثقتره:
The Outspread Persian population
3rd Edition
Oklahoma State University
ژانویه 30, 2009 در 1:19 ب.ظ.
اصلا رفتی صفحه ویکپدیا رو بخونی که داری از معتبر نبودنش میگی؟ آمارش از CIA World Factbook نقل شده. میخوای بیا برو اینجا که همین آما رو بازم ببینی:
CIA World Facbook 2009
http://www.amazon.com/CIA-World-Factbook-2009/dp/160239282X/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1233308851&sr=8-1
این کتابی هم که حضرتعالی گفتی ما که تو اینترنت پیدا نکردیم. اگه لینکشو داری بفرست که ببینیم چی توش نوشته. یک دفعه خدایی نکرده نویسندش آتاتورک نباشه!
ژانویه 30, 2009 در 1:21 ب.ظ.
بیا! اینم خود سایت CIA:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/print/ir.html
ژانویه 30, 2009 در 1:28 ب.ظ.
در جواب الناز:
اصلا خودت میدونی که چی نوشتی؟ بابا! تو این برات هیچ اهمیتی نداره که پرچم کشورت به جای اینکه با یک نماد ملی مزین شده باشه آرم الله روش باشه اونم به شکلی نوشته شده باشه که شبیه آرم سیگ های هندی باشه؟ این چه ربطی به این کلمات قصاری داشت که نوشتی؟
فوریه 2, 2009 در 9:54 ق.ظ.
لفظ جلاله ی *لا إله الّا الله* بسی برتر از شکل شیر وشمشیر و خورشید و…است.خدا حفظ کنه کسانی رو که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،دست به نوآوری پرچم ایران زدن و با این کارشون نشون دادن که ایرانی فقط یه ایرانی تنها نیست،ایرانی،یه مسلمان هم هست…من هم «ایرانی» ام ،هم «مسلمان»؛به هردوشم می نازم وبه دنیا،با صدای بلند می گم:»درود بر ایران اسلامی»…عکس بالا (که پرچم کشورمو با شکل فعلی نشون میده) برام جالبه،ممنون از شما. «خواهر خوبم!ایرانی نباش!مسلمانی ایرانی باش»
—————————–
فرناز: آره، خیلی خوبه مخصوصاً اگه یک عده مثل شما پرچم ایران رو آتیش بزنن تا از جلز ولز کردن الله لذت ببرید
فوریه 4, 2009 در 12:34 ق.ظ.
به آقای داريوش ِ احتمالن هخامنشتبار:
در جامعه Academic، ويکیپديا که سهل است، اينترنت کلن نامعتبر است؛ چون فضای اينترنت بيشتر شباهت دارد به تبادل خزعبلات امثال من و شما که چه از ‹شکم› بگوييم و چه از ‹مخ؛› چه از ‹کاغذ› بگوييم و چه از ‹ارقام ديجيتالی،› چيزی را در اصل ماجرا عوض نکند که هيچ، بلکه از اعتبار گفتههای آدم هم بکاهد و نشان دهد که کلن روی فکر ما از چه لايههای خاکخوردهای پوشيده شده!
در دهکدهی جهانی امروز، مسخره به نظر میآيد اين بحثها.
من ترکزبان نيستم، اما چشمهايم را هم هرگز مثل شما نمیبندم تا ببينم که شمار ساليان حاکميت ترکها بر من از قرنها تجاوز کند و مثل کبکهای بیننگ سرم را درون برف فرو کنم تا واقعيت را برعکس جلوه دهم: واقعيت بلاهت و سفاهت و ريا را!!
نه… نه… ترجيح میدهم جام واقعيت تلخ را بنوشم تا اين که با اين خيالهای پوشالی، تاريخ کهنم را تطهير کنم.
نگاهی به دور و برت بينداز. من بعد از ۸ سال که به ايران برگشتم، با پوست و استخوانم لمس کردم که در چه باتلاقی گرفتاريم.
شايد برای امثال شما خوب باشد که با اين فکر به خواب مرگ برويد… برای من اما؟ نه! من نه کبک را میمانم و نه رنگ و بوئی از پيرپاتالهای غربی به چهره دارم و گوشم پر است از آن آوازهای رنگپريده که ‹شير و خورشيد› آن پرچم را میخوانند و بر دوش ناموسشان ‹شر و خر و شيخ› سوار است!
اينها همه ارزانی کسانی امثال شما، که روزانه در کوچههای تهران فقط فارس میبينيد! و شبها هم لابد خواب آتاترک را!
سعدی را يادتان است که بعد از سرودن غزلی عربی، به وجد آمد و گفت:
خلايق، هر چه لايق
؟
فوریه 4, 2009 در 12:51 ق.ظ.
اضافه بر سازمان:
البته بد هم نمیگويی بعضن!
مثلن، اين که ترکها مذهب شيعه را آوردند، و گرنه ايرانیها کجا و مذهب کجا!
ولی جوگير نشوی بهتر است. آن فردوسی که شما میگويی، خودش داستانهای افسانهای میگفته از گذشتههای دور.. حالا شما در قرن ۲۱ هنوز به فکر ايرانزمين و تورانزمين هستی؟
آن ايران با اين ايران فرق دارد عزيز دل برادر! اين ايران فعلی فقط و فقط نام آن را يدک میکشد، آن هم فقط ۷۴ سال است؛ همين! پيش از آن سلسهها بودهاند که گاهی از سمرقند و گاهی از کلات خراسان و گاهی از اصفهان و گاهی از مدينه و گاهی از بلخ و گاهی تبريز و … حاکمی گود ميدان را فتح میکرده و خبری هم از اين دوآتشهبازیها نبوده.
نکند مثل اصحاب کهف سالهاست که در خوابی؟
ببينم، روزهایی که از تظاهرات برمیگردی، عرَق عِرق ملی را از تنت پاک میکنی؟
حالم بد میشود از هرچه شاعر ترک و عرب و فارس ِ عربسرا را ايرانی بخوانم و هرچه تاريخ غير فارسم را پينه بزنم به نام عرق ملی و بوی تعفن نژادپرستیام روشنفکران را خفه کند.
ترجيخ میدهم انسان باشم تا ايرانی.
فوریه 4, 2009 در 9:56 ق.ظ.
تو چه ترک باشی، چه کرد، چه فارس، چه عرب، چه وایکینگ، چه … یک چیز بدیهیه و اون اینه که توی ژنهات جهشی چیزی رخ داده و الان مغزت معیوبه و از لحاظ درک و شعور شدی مثل نئاندرتال های عصر خدا میدونه کی! هنوز هم از خواب بیدار نشدی!
اسگل! چلمنگ! چرت و پرت چرا از خودت فواران میدی بیرون! وقتی حرفی برای زدن نداری میتونی بجای چرند گفتن سکوت اختیار کنی! من برات مرجع آوردم. گفتم برو CIA World Factbook 2009 رو بخون. تو از یک کتاب اسم بردی که گویا وجود خارجی نداره! گفتم لینک کتاب رو یا تو آمازون یا تو سایت ناشرش بزار ببینیم چی گفته! کم آوردی داری هزیان میگی!
بقیه چیزایی که گفتنی اینقدر پوچ و دری وریه که اصلا نیازی نیست که من بهش جواب بدم. هرکی بیاد بخونه میفهمه که یک خل مزاج اینا رو نوشته.
خدا با هر کسی میشه بحث کرد به جز این نئاندرتال ها! یک لطفی کن و یک ارزن عقل بهشون بده.
فوریه 4, 2009 در 10:01 ق.ظ.
نکنه عربی؟ اگه عربی که برو شیپیش بمال به سرهات بعد باش شتر بشورش که مفتی های عریستان همین دو سه روز پیش گفتن شاش شتر خیلی برای براق کردن موی سر خوبه! آفرین پسرم. بعدش هم برای صبحانه برو شیر شتر بخود. نهار هم برو یک چلو تمساح خوشمزه بزن به رگ. برای دسر هم پودینگ ملخ میل کن.
فوریه 5, 2009 در 7:47 ق.ظ.
از گفتههای مؤدبانهء! شما چند استنتاج میتوان به عمل آورد:
اول اين که پيداست ترجيح میدهيد ايرانی باشيد تا انسان. (من که گفتم: اول انسان، بعد ايرانی.)
دوم اين که حديث مفصلی را از تبلور سوادتان در کلمات ‹هزيان› و ‹فواران› و نوشتنات میتوان خواند. (از اين بگذريم؛ شايد فارسیتان را -تک- میشديد دوران دبيرستان! عربی را چی؟)
سوم اين که شريانهای منطق و آرامش و اعصابات دچار تورم ِ قريب به ترکيدگی شدهاند، تا حدی که ملت شهيدپرور را نگران سلامتی روان خود نمودهای.
چهارم اين که نه واقعن در غار کهف به سر میبری هنوز – بیخود نيست فيل خاطراتت ياد دوران نئاندرتالها را کرده و اشتباه میگيرد ملت را.
ماکياول در شرح شخصيت استدلالی کسانی چون شما (که دست به اتهام و برچسب زدن میکنيد تا سفاهت و جهالت خود را در ورای اغتشاشات لفظی پنهان کنيد و ديگران را هم به ورطهء فحاشی بکشانيد) پرهيز شديد را توصيه کرده. خدا بيامرزدش.
با تمام اينها، اگر خيلی ناراحتی، اشکالی ندارد: فعلن که گود، گود شما جمهوری اسلامیيیهاست! زبان و ناموس را هم بیخيال، ها! ایول داری برادر بسيجی!
————————–
فرناز: سخت نگیر، دنیا دو روزه…
فوریه 5, 2009 در 6:33 ب.ظ.
استاد دانشمند و یگانه ستاره عالم ادب و آداب! ای آنکه سوادش زبان زد خاص و عام است! در مورد املای فارسی من حق با شماست! املای من ضعیفه. اما شما بازم خودت رو به کوچه علی چپ زدی که! گفتی ویکی پدیا منبعش معتبر نیست از سی آی ای برات آمار و ارقام آوردم. گفتی در جامعه آکادمیک کلا اینترنت اعتبار نداره که این قدر این حرفت بی معنی بود اصلا ترجیح دادم جوابش رو ندم. اگر خیلی بهت برخورده بهتره بهت بگم که از ACM و IEEE گرفته تا معروف ترین ژورنال های پزشکی و علم فیزیک و شیمی همه مقالاتشون روی اینترنت وجود داره و در صورت عضویت میتونی به آرشیو کاملشون دسترسی داشته باشی. این تازه یک قسمت کوچک از امکانات علمی وسیع و معتبری هست که اینترنت در اختیار تو قرار میده.
بی سواد اون کسیه که برای پیشبرد اهدافش آمار جعل کنه. میگی ایران ۴۶ درصد ترک داره و ۳۳ درصد فارسی زبان. یک منبع رو هم اسم بردی که من هیچ اثری ازش تو اینترنت پیدا نکردم. تو کتابخانه دانشگاهمون هم وجود نداشت!
در ادامه باید بگام که ای چشمه سواد! اسم این آقایی که ازش برامون گفتی ماکیاول نیست و نیکولو ماکیاولی هست.
در نهایت تو فقط به این خواهش ما لطف کن جواب بده: یک لینکی به من نشون بده که این کتابی که گفتی اصلا وجود داره و منتشر شده. اسم نویسنده اون رو هم برامون بنویس.